Tuis /
Home
Briewe /
Letters
Kennisgewings /
Notices
Skakels /
Links
Boeke /
Books
Opiniestukke /
Essays
Onderhoude /
Interviews
Rubrieke /
Columns
Fiksie /
Fiction
Poësie /
Poetry
Taaldebat /
Language debate
Film /
Film
Teater /
Theatre
Musiek /
Music
Resensies /
Reviews
Nuus /
News
Slypskole /
Workshops
Spesiale projekte /
Special projects
Opvoedkunde /
Education
Kos en Wyn /
Food and Wine
Artikels /
Features
Visueel /
Visual
Expatliteratuur /
Expat literature
Reis /
Travel
Geestelike literatuur /
Religious literature
IsiXhosa
IsiZulu
Nederlands /
Dutch
Gayliteratuur /
Gay literature
Hygliteratuur /
Erotic literature
Bieg /
Confess
Sport
In Memoriam
Wie is ons? /
More on LitNet
LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf.

Sanlam/LitNet Aanlyn-toneelskool
Moontlik gemaak deur/Supported by: Sanlam
Klik hier vir Sanlam se tuisblad

Lees al die bydraes hieronder

Klik en lees sy bydrae
Gaerin Hauptfleisch
“Vir my is ‘n teaterteks karaktergebonde. Karakters is wat gehore aangryp. Karakters gaan jou sê vir jou sê.”
Klik en lees sy bydrae
Braam van der Vyver
“Die antwoord is nie ‘n eenvoudige een nie, maar daar is tog ‘n paar riglyne wat nie uit die oog verloor moet word nie.”
Klik en lees sy bydrae Nico Luwes
“Ek leer nog. Elke keer. Daarom probeer ek elke keer ’n ander genre. Maar ek skryf nie voordat die ding geskryf wíl word nie..”
Klik en lees sy bydrae Tertius Kapp
“...al moet mens jou nooit laat beperk deur die gehoor nie, bly die beste maatstaf van sukses in teater die gehoorreaksie. En: die geklap van hande is die mees betroubare indikator van dié reaksie.”
Klik en lees sy bydrae Mike van Graan
“It is with some trepidation that I write about my writing for theatre, particularly if it is for the benefit of aspirant writers, as I am still in the process of learning the craft myself.”
Klik en lees sy bydrae Hennie van Greunen
“En nou nog, as ek agter in ‘n donker ouditorium (lees: skoolsaal, kerksaal, markiestent, Kine, skoolvierkant) sit en ligte operate en die gehoor, spelers en teks smelt alles saam, dan fluistersing daai styfgespande draad weer. En alles is wel met die wêreld.”
Klik en lees sy bydrae Marthinus Basson
“En hopelik sal voornemende skrywers weet waaraan om hulle te meet. Sien meer as vyf stukke by ‘n fees en mens kry soms die gevoel die lat is so laag gestel dat onderdeur ‘n baie groter uitdaging sou wees …”
Klik en lees haar bydrae Jeanne Goosen
“Inspirasie is oral. As jy lewe, het jy iets om te sê. Ek het ook vroeg al – op skool reeds – 'n onderwyser se raad gevolg: absorbeer en observeer. Sonder aansiens des persoons. Dialoog volg (dan) spontaan en natuurlik. Taal is, soos Kierkegaard sê, situasiegebonde.”
Klik en lees haar bydrae Saartjie Botha
“Die kwaliteit van die meeste nuwe Afrikaanse tekste is, wat my betref, verdag (my eie werk hierby ingesluit). Nuwe Afrikaanse tekste wat gemik is op feeste, is selde langer as 60 minute. Vir behoorlike karakterontwikkeling het jy tyd nodig.”
Klik en lees sy bydrae Adriaan Meyer
“Die kunswerk is altyd belangriker as die kunstenaar, en eersgenoemde verdien die sweet en tyd van laasgenoemde. En as dit dan beteken dat laasgenoemde moet ly vir sy kuns, dan is dit so. (Moet hom egter nie te jammer kry nie: alle kunstenaars is ’n bietjie masochisties.)”

Oor die Sanlam/LitNet aanlyn-toneelskool

Die Sanlam/LitNet Aanlyn-toneelskool wil teaterlui - in hierdie geval veral dramaturge – die geleentheid bied om te reflekteer en gedagtes uit te ruil oor die kreatiewe uitdagings van die skryfproses.

LitNet glo so ‘n toneelskool kan ‘n waardevolle bydrae lewer tot die kreatiewe ontwaking van baie lesers. Behalwe dat dit reuse opvoedkundige waarde inhou, bied dit ook aan die gevestigde dramaturge die geleentheid om van mekaar te leer en gedagtes uit te ruil oor werkwyses en metodes.

Die temas:

A. Genre: ‘n Drang tot drama
Waarom juis teater kies bo ander genres soos film, letterkunde ens? Wat is die sterk punte en struikelblokke van dié medium? Watter opsies het mens? Waar lê die groot uitdagings?

B. Tema: Soek die storie
Waar soek mens vir idees en inspirasie? Watter temas is deesdae gewild en relevant vir goeie teater?

C. Verhaallyn: Wat is die probleem wat oplossing soek?
Hoe identifiseer mens die dramatiese handeling? Wat is die probleem, wat weer sekere interaksies en konflikte motiveer? Wat is die onbereikbare, wat soek die karakter wat buite sy/haar bereik is? Hoe werk mens aan ‘n verhaallyn?

D. Karakterisering: Hoe bou mens karakters?
Hoe werk karakterisering? Hoeveel wys jy, hoeveel hou jy terug? Hoe vind jy jou karakter, hoe vind jou karakters mekaar?

E. Dialoog: Waar begin jy en hoe hou jy dit vol?
Hoe blaas mens lewe in jou karakters se dialoog? Hoe laat jy hulle oortuigend klink? Hoe verskil dialoog van prosa? Waarheen gaan mens met dialoog?

F. Van teks na teater
Die rol van spanwerk in teater, tussen teksskrywer, regisseur en akteurs. Hoe word ‘n teks teater? Hoe neem jy afskeid van jou teks?


Skryf aan ons/ Write to us: webvoet@litnet.co.za


boontoe / to the top


© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf.