|
Willie van der Merwe: die aanbidding van woordeOnderhoud: Versindaba
1. Van jou gedigte het Laurika Rauch al opgeneem, as ek reg het? Hoe het dit gebeur? Dit gaan maar om een gedig wat Laurika opgeneem het. Daar is ook 'n ander gedig getoonset en opgeneem deur 'n ander Afrikaanse kunstenaar, maar dié is minder bekend. Hoe het dit gebeur? Ek was in die vroeg- tot middel-tagtigerjare deel van die sogenaamde Musiek en Liriek-beweging en het self ook gedigte getoonset, van Watermeyer, Van Wyk Louw, Ingrid Jonker, selfs van A Roland Holst, wat ek met my kitaar op verskeie plekke op die kampus uitgevoer het, byvoorbeeld by aande van die ASK. So belaglik as wat dit vandag klink, was promosie van die "luisterliedjie" (sic!), dws 'n toonsetting van 'n luisterbare liriek of gedig, 'n saak wat ons hoog in ons vaandel gedra het. Hennie Aucamp het kabaretagtige lirieke geskryf wat Jannie Hofmeyer getoonset het en wat hy en Laurika Rauch gesing het, sonder noemenswaardige kommersiële sukses. Dit was geen georganiseerde, georkestreerde "beweging" nie, maar sommige van die ander figure wat losweg daaraan meegedoen het en meer of minder bekend was in dié tyd, was Jannie du Toit (in Pretoria) en Lucas Maree en Lochner de Kock. Die meeste van ons het wel van mekaar geweet. Dit is eintlik vandag onvoorstelbaar as 'n mens terugdink aan wat die stand van Afrikaanse musiek toe was in vergelyking met vandag. In Pretoria het Jannie du Toit "musiek-en-liriek-aande" met 'n naam soos "By kerslig en musiek" (ek kan dit nie reg onthou nie) gereël. Vir een van die aande het Laurinda Hofmeyer, toe in standerd agt (graad tien), wat deur gemeenskaplike kennisse van my gedigte te lese gekry het, die gedig "Voortaan sal ek winterskemers vleilangs loop …" getoonset. Laurika het daarvan kennis geneem en dit daarna dikwels uitgevoer by konserte en 'n paar jaar later besluit om dit op te neem vir haar nuwe CD. 2. By jou as filosofiedosent moet daar talle idees en konsepte in jou kop wees. Begin jy 'n gedig met 'n konsep, teorie, ideologie wat spruit uit jou werk? 3. Watter Afrikaanse digter spreek die meeste tot jou? En hoekom? 4. Wat inspireer jou om te dig? 5. Waaroor kan jy glad nie skryf nie? 6. Wat lees jy op die oomblik? 7. Die mooiste woord in Afrikaans? Daar is te veel, maar vir dié onderhoud kies ek verknorsing as 'n beskrywing van menswees, die sogenaamde "condition humaine".
Willie van der Merwe is te sien op die Versindaba (8 – 9 September) in Stellenbosch. Vir die volledige program, besoek die webwerf www.proteaboekhuis.co.za, skakel 021 8829100, of stuur 'n e-pos na ls.protea@mweb.co.za
LitNet: 30 Augustus 2006 Wil jy reageer op hierdie onderhoud? Stuur kommentaar na webvoet@litnet.co.za om die gesprek verder te voer op SêNet, ons interaktiewe meningsruimte.
|
||||
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |