|
|
Unisa/Vodacom Vyfde Internasionale SangkompetisieLuisterryke jurie vir 35 sangers uit 16 landeIna van Rooyen‘n Sterbesaaide internasionale/Suid-Afrikaanse jurie gaan van 23 Januarie tot 4 Julie in Pretoria beslis watter sanger(s) as wenner(s) uit die Vyfde Internasionale Sangkompetisie gaan tree, soos die afgelope jare ruim deur Vodacom geborg. Vanjaar se beursgeld bedra R700 000. Die finale rondes, wat gewoonlik baie spannend is, word op 3 en 4 Februarie
in Unisa se ZK Matthews-ouditorium op die hoofkampus in Muckleneuk, Pretoria
gehou. Die Kamerorkes van Suid-Afrika (COSA), wat reeds byna ses jaar lank selfstandig
in Pretoria bestaan, tree soos dikwels die afgelope tyd saam met een van hul
gunstelinge, die hoogaangeskrewe Nederlandse dirigent, Arjan Tien, op. Suid-Afrika se kontingent sangers is sterk verteenwoordig, met onder meer die
soprane Bronwyn Forbay en Erica Eloff wat verlede jaar as wenners uit die nasionale
stryd getree het. Forbay was die bekroonde sanger in die opera-afdeling en Eloff
is vir haar uitvoering van kunsliedere en antieke liedere as wenner beloon,
terwyl sy as naaswenner in die opera-afdeling uitgetree het. Sy het die haas
onmoontlike vermag om vir albei afdelings in te skryf en boonop uitstekend te
vaar. Die flambojante Kaapse sopraan, Zanne Stapelberg (‘n student van komponis
Hendrik Hofmeyr), wat derde uit die stryd getree het en ook gekeur is om mee
te ding, het verkies om in dié tyd aan ‘n kompetisie in Duitsland
deel te neem.
· Grace Bumbry, een van die wêreld se mees gevierde dramatiese soprane, word deur aanhangers en kritici as “opspraakwekkend”, “skitterend”, “ongelooflik” en “geestelik” bestempel. Sy was die eerste sanger van kleur om ooit vir ‘n groot rol in die merkwaardige Bayreuth Festspielhaus in Duitsland gekeur te word. Dié rol het haar paadjie na roem geplavei. Sy het saam met die wêreld se bekendste dirigente opgetree en is ‘n gevierde eksponent van kunsliedere. · Tomoko Nakamura het by die beroemde sopraan Elizabeth Schwarzkopf in Zürich gestudeer en eerste prys in die gesogte Münchense Internasionale Sangkompetisie gewen. Sy het groot rolle in die operahuise in Stuttgart, Keulen, Dresden, Essen en Bordeaux vertolk. Sy is tans professor in sang aan die Okinawa-universiteit vir Skone Kunste en Musiek in Japan. · Barbara Hill-Moore het met groot byval en erkenning optredes dwarsdeur die Verenigde State en Europa gehad. Sy is professor in sang aan die Southern Methodist-universiteit in Dallas, Texas. Prof Moore bestuur ‘n fonds van jaarlikse beurstoekennings aan sangstudente, insluitende jong sangers van Suid-Afrika, Korea en China. · Sibongile Khumalo word as een van Suid-Afrika se veelsydigste sangers beskou. Sy is tuis in oratoria, kunsliedere en opera, sowel as in jazz en tradisionele musiekgenres. Hoogtepunte van haar loopbaan sluit in ‘n uitvoering met die Londense Filharmoniese Orkes (LPO) as solis in Händel se Messias met lord Yehudi Menuhin as dirigent, asook met die Londense Bach-koor gedirigeer deur David Willcocks, en die Europese wêreldpremière van Mzilikazo Khumalo se epiese UShaka in 2004 (beskryf as “an African epic in music and praise poetry, sung and spoken in Zulu, for large orchestra, choir and soli”). Die uitvoerings onder die stok van Robert Maxim met ‘n geheel Suid-Afrikaanse rolbesetting is in talle van die grootste Europese operahuise opgevoer. Dit is deur Robert Brooks, stigter en musiekdirekteur van die destydse International Classical Music Festival (ICMF), nou getitel die Miagi (Music is a great investment) Festival, georganiseer. Sibongile Khumalo het haar heel eerste operarol in 1998 in Roelof Temmingh se wêreldpremière van Buchuland tydens die ISME-konferensie (23rd International Society for Music Education World Conference) in Pretoria vertolk. Daarna het sy rolle in die operas Carmen, Aida, Un Ballo e Mascera en die première van die opera Princess Magogo van Khumalo/Michael Hankinson onder die stok van David Tidboald in Durban vertolk. (Die afsonderlike Magogo-liedsiklus van Mzilikazi Khumalo is deur Peter Klatzow vir klavier getranskribeer en daarna georkestreer.) · Josef Protchka is ‘n veelgeroemde Lieder- en oratoria-sanger en ‘n huishoudelike naam in die meeste Europese en Amerikaanse operahuise. Talle van sy meer as 50 opnames is internasionaal hoog aangeskrewe. Hy is in 2002 as hoof van die Hochschule für Musik in Keulen aangestel. · Yuriy Gregoriev word as een van Rusland se mees gevierde baritons beskou en het die eretitel People’s Artist of Russia ontvang. Hy was meer as 22 jaar ‘n solis aan die Bolshoi-operahuis, waar hy ‘n geweldige repertoire van baritonrolle vertolk het. Gregoriev is nou hoogleraar in sang aan die Moskouse Konservatorium. · Angelo Gobbato het verskeie toekennings en eerbewyse vir sy bydrae tot opera in Suid-Afrika, veral in Kaapstad, verwerf. Nadat hy sewe jaar lank direkteur van die Operaskool by die Suid-Afrikaanse Musiekkollege was, is Gobbato as direkteur van die destydse Kruik-Opera aangestel – nou die onafhanklike Kaapstadse Opera. · Wicus Slabbert se operasuksesse het hom na die Weense Staatsopera gelei, waar hy die eretitel Kammersänger ontvang het. Dié titel word aan sangers vir hul uitsonderlike bydraes tot opera toegeken. · John Roos is die artistieke direkteur van die Unisa-Musiekstigting en dien gereeld as jurielid tydens die toonaangewende nasionale en internasionale musiekkompetisies. Vir meer inligting oor dié sangkompetisie kan met die Unisa-Musiekstigting by telefoonnommers (012) 429-3344/429-3336 of per e-pos by musicomp@unisa.ac.za in verbinding getree word. Konsertgangers wat die finale rondes wil bywoon, moet vroegtydig by Computicket bespreek.
Wil jy reageer op hierdie artikel? Stuur kommentaar na webvoet@litnet.co.za om die gesprek verder te voer op SêNet, ons interaktiewe meningsruimte.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |