|
|
Mambas, gemmerbroodmanne en die laaste gig voor die hiernamaalsJohan PienaarOm etikette om mense te hang is altyd n gevaarlike speletjie, maar dis seker veilig om te sê dat Piet Botha die onbesonge held van Afrikaanse rock is. Hoewel hy reeds in 1979 saam met n groep genaamd Raven sy eerste opname uitgegee het (n 7-enkelspeler) en hy in 1983 een van die eerste mense was om protesmusiek in Afrikaans te maak, as baskitaarspeler en sanger van die groep Wildebeest, was Piet Botha nog altyd byna n goedbewaarde geheim.
Suitcase vol Winter was n album waar Piet die rock met n sosiale gewete van Jack Hammer in Afrikaans voortgesit het. Sy werk op liedjies soos Sarajevo vind n eggo in Staan saam burgers. In Suitcase vol Winter speel Piet hoofsaaklik met twee temas. Die een is die oorlog, en dan spesifiek die tweede Suid-Afrikaanse oorlog. Die ander tema is die noodlot van die liefde. In Goeienag Generaal spreek Piet Botha artistiek die laaste woord oor die oorlog in Angola. Hy neem die tema van Bossies op wat hy saam met Wildebeest in 1983 aangeraak het en brei sy verpersoonlikte kritiek uit as hy die oorlog eers intellektualiseer: Ja, dit was die oorlog vir die nuwe dag En dan in vier reëls tot op die grond afgebreek die essentia van enige oorlog: Maar Whitey, jou oë op daardie dag
Later sou Piet n liedjie skryf oor Van Tonder. Piet vertel dat soveel mense hom by gigs kom vra het wie Van Tonder was dat hy sy aanvanklike idee dat dit net n naam was en dat mense self moes besluit wie hy was prysgegee het en toe maar n liedjie geskryf het waarin hy die storie van Van Tonder vertel het. Niemand kan ooit Piet Botha daarvan beskuldig dat hy konvensionele liefdesliedjies skryf en sing nie. Hy delf nie in die lekker van die liefde nie, maar hy sny die pyn oop en lê dit dan bloot vir inspeksie. Op die titelsnit van Suitcase vol Winter sing hy die volgende oor verhoudings: klein bietjie liefde In dieselfde snit vertel hy dan van die sieledood wat soms in verhoudings skuil: Ek loop liewers deur die storm Op Vrydag 6 Junie stel Piet Botha sy nuwe album Die Mamba by Café Barcelona in Pretoria bekend. Op die album sit Piet die tema van oorlog voort. In Bye Bye My Darling trek hy n lyn oor soldaat wees, van die Suid-Afrikaanse Oorlog tot by die Grensoorlog. Soldate groet hulle vrouens elke keer en dan lewer hy kommentaar oor die oorsaak van die Grensoorlog. Soos in Goeienag Generaal en Bossies is sy kritiek snydend: In 1975 het die Yankees ons mislei, Soos op sy vorige albums is hy nie skaam om sosiale kommentaar te lewer nie. Op Die Mamba looi hy die backtracks-brigade met die plathand. Gemmerbroodman is volgens Piet geskryf na hy n brief op LitNet se SêNet gelees het oor n vertoning van Dozi. Haai ek is tog te oulik En verder: Haai ek is tog te oulik Die musikale verwerking van die liedjies is uitstekend en Jonathan Martin (tjello en kitaar), Tertius du Plessis (baskitaar) en Paul de Waal (dromme) dryf die titelsnit met n genadelose ritme. Die Mamba byt jou en pik nie net nie. Hulle roep my die mamba
Piet beweer dat die liedjie oor die langpad gaan, en daar is seker die wat hom sal glo. Ek is nie so seker nie. Miskien is dié een van daai rare liedjies wat elkeen na sy eie persepsie kan inkleur. But tonight there is someone I can write of the way I used to write, without reservations of any kind. Last Thursday, at the Harvard Square theatre, I saw my rocknroll past flash before my eyes. And I saw something else: I saw the future of rock and roll and its name is Bruce Springsteen. And on a night when I needed to feel young, he made me feel like I was hearing music for the very first time. So voel ek oor Piet Botha. Ek het die toekoms van Afrikaanse rock gesien en dis Piet Botha. Nee, miskien moet ek eerder sê: Ek het die toekoms van Afrikaanse rock gesien en dis alwéér Piet Botha. Piet het iets om te sê, hy het die musiek om dit mee te sê, en ek weet vanaand die laaste gig wat ek wil sien voor ek die hiernamaals aandurf, sal sonder twyfel n Piet Botha-gig wees. Die laaste Afrikaanse gig ... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |