|
Top tien flieks vir 2002Coenraad WaltersWat plaas n mens nou op jou top tien vir n bepaalde fliekjaar? Die bestes (sekerlik darem al het jy dalk meer as net 10 plekke daarvoor nodig!)? Of die beste in elk van tien kategorieë wat die verskeidenheid van die jaar se flieks verteenwoordig? Kan n mens werklik die 10 in volgorde van die beste na die minste plaas? Sal n mens oor drie maande of vyf jaar nog steeds hieroor voel soos jy nou daaroor voel?!? Voor n mens in te veel vrae verval, voer jy maar die ou Engelse opdrag uit: Publish and be damned! Dus:
Heaven
Heaven
Possession
Gosford Park
Ignorant fairies
The deep end
Amélie
The lord of the rings: The two towers
The sons room
Bend it like Beckham
Sexy beast n Kroekspul Natuurlik was daar ander titels op die langer kortlys: Krampack en Y tu mamá también, onderskeidelik n Spaanse en n Meksikaanse fliek wat elkeen handel oor twee vriende wat die lewe ontdek en agterkom dat vriendskap nie kan staande bly teen bepaalde ontwikkelings nie; Ice age (ek was nog altyd n sucker vir animasie, en dié stuk spitsvondigheid was wonderlik, die slot-sentimentaliteit ten spyt); In the bedroom, n uitstekende verwerking van n kortverhaal met uitstekende vertolkings; The shipping news met Kevin Spacey, Judi Dench en Cate Blanchett op hul stukke; La pianiste, een van die mees ontstellende prente van die jaar, juis omdat die (afwykende) seksuele eskapades gesuggereer is; Was tun wenns brennt (What to do in case of fire), n prettige Duitse fliek oor oudterroriste wie se verledes hulle inhaal; Harry Potter and the Chamber of Secrets, wat my enduit geboei het ten spyte van jammertes en swakhede; The closet, n Franse soetigheid met n unieke perspektief op die tema van gay bestaan; 101 Reykjavik, n stukkie Yslandse eksistensialisme met vreemde en wonderlike karakters; The man who wasnt there, die Coen-broers se nuutste swart komedie in stylvolle swart en wit; Signs, M Night Shyamalan se fliek wat moontlik die ultimate alien movie is; Le libertin, n prettige herbesoek aan n ernstige stuk Franse geskiedenis; en Songs from the second floor, een van die vreemdste flieks wat ek nog ooit gesien het, n Sweedse eksperiment waarvan ek nog moet besluit hoeveel keer ek dit nog wil sien in n poging om dit te verstaan dalk die perfekte voorbeeld van styl sonder inhoud. Die drie grootste tydmorservarings van die jaar was: Bride of the wind, n studie van Alma Mahler en die vele mans in haar lewe. Die veelheid van aksente en die ongeloofwaardige aanbieding van feite het die stylvolle potensiaal daarvan gekelder, al het Jonathan Pryce n goeie indruk as Gustav Mahler gemaak. Vanilla sky, die fliek wat Tom Cruise en Nicole Kidman se huwelik gesink het weens Tommie se samewerking met Penelope Cruz. Die fliek was dit nie werd nie. The Versace murder, n televisiefliek wat sy onderwerp in sy titel dra, met n akteur in die hoofrol van die moordenaar wat nie eers die f-woord kan sê sonder om onoortuigend te klink nie. Genugtig. Iewers tussenin die onvertaalbare Baise-moi, Franse pornografie met n ideologiese pretensie. Twee ou flieks wat ek vanjaar vir die eerste maal gesien het en baie geniet het, was My beautiful laundrette en Muriels wedding. Televisie het tog nut. Die Mooi Gesiggie van die Jaar-toekenning gaan aan Tobey Maguire in Spider-Man, met die tweede prys aan Til Schweiger in Was tun wenns brennt en derde prys aan Jonathan Rhys-Myers in Bend it like Beckham. Wat het my medefliekvlooie onder oë gehad en op hul top 10-lyste geplaas wat ek nie gesien het nie?
Oceans 11 Nou ja, daar het julle dit: nog n fliekjaar agter die rug. Mag 2003 vanjaar flou laat lyk! |
||
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |