|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LitNet is n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |
|
|
|
The ABSA/LitNet
Chain Interview
|
|
Die Ketting
|
|
"Wanneer 'n mens in die Karoo gebore is, spesifiek in die
sterredorp Sutherland, ontkom jy nie maklik aan sy inwerking op
jou nie. Tot jy op 'n dag besef dat die Karoo nie 'n geografiese
gebied is nie, maar wel 'n toestand."
In hierdie toestand voltooi Nanette van Rooyen haar BA-graad in
tale, plus 'n Hoër Onderwys Diploma, aan die Universiteit van Stellenbosch.
Daarna gaan gee sy onderwys in Umtata, Transkei. Die behoefte om
met boeke te werk, bring haar egter terug Kaapstad toe, waar sy
'n loopbaan in die uitgewerswêreld begin. Vir die volgende vyftien
jaar doen sy redaksionele ondervinding op by Perskor, Juta Uitgewers,
Delos, Tafelberg en Vlaeberg.
Nadat haar eerste dogter in 1996 gebore is, begin sy werk as vryskrutredakteur,
deels om meer tyd aan eie skryfwerk af te staan. Kort daarna verskyn
haar eerste kinderboeke, Onkel en Pops en Houtpapegaaie
praat mos nie. Sedertdien het vyftien kinderboektitels in haar
naam verskyn, waaronder Maaneiers, wat bekroon is met die ATKV-prys
in 1996, en Die Groen Koei, wat in 2001 deur Biblionef gekies
is as 'n herdruk vir die verspreiding daarvan in Afrika.
In 1999 wen sy die De Kat/Human en Rousseau Vonkfiksiewedstryd
met "Tollie Hans". In 2001 ontvang sy die RAU-Mardene Marais-debuutprys
vir Letterkunde vir haar kortverhaalbundel Om te vlerk.
Tans is sy besig met die voltooiing van 'n roman wat as tesis dien
vir die MA-kursus in Skeppende Skryfkuns onder toesig van prof Etienne
van Heerden.
Nanette woon in Groenpunt saam met haar man, Rudi, en dogters, Sabina
en Leah. |
|
Carina Diedericks-Hugo is in Johannesburg gebore en
het in Pretoria en Kaapstad grootgeword. Na matriek aan Herschel Girls'
School in Kaapstad studeer sy aan die Universiteit van Stellenbosch
en behaal die grade BA (Internasionale Studies) en Honneurs (Afrikaans
en Nederlands) cum laude. Sy is tans besig met die graad MPhil (Joernalistiek).
Sy is die skrywer van die Thomas@-reeks en haar jeugroman Koning
Henry is benoem vir die Sanlamprys vir Jeuglektuur en die M.E.R.-prys.
In 2004 het die boek die ATKV-Kinderboekprys gewen. Haar jongste boek,
Operasie M.I.A.A.U., het pas verskyn. As sy nie stories skryf
nie, werk sy as kinderboekredakteur by Human & Rousseau. Sy bly saam
met haar man, die digter Daniel Hugo, en drie katte, Leipoldt, Langenhoven
en Katinka, in Observatory, Kaapstad. Sy put haar inspirasie uit haar
man, bling-bling, Desiderius Pongracz, sjokoladekoek sonder versiersuiker,
fokofpolisiekar en Sondae op Greyton. |
|
Nanette van Rooyen gesels met Carina Diedericks-Hugo
|
- As skrywer van jeugboeke het jy 'n uitdaging aanvaar wat
die meeste van ons kopsku voor is. Hoe hou jy jou vinger op 'n
tiener se pols?
Ek is gelukkig dat een van my pligstate by Human & Rousseau
jeugleesaksies is. Dit beteken dat ek weekliks by laer- en hoërskole
moet optree. Ek kom dus gereeld in kontak met baie jongmense
landswyd. 'n Mens moet wel ook moeite om uit te vind waarvan
jongmense hou, die musiek waarna hulle luister, hul kleresmaak
en veral die manier waarop hulle praat.
Ek is goddank bly die tyd is verby toe jeugboekskrywers bloot
'n idee gehad het wie en wat hulle teikenmark is, maar nooit
werklik gaan uitvind het of die werke wat hulle lewer, dit is
wat die jeug wil lees nie. En ek juig veral oor die wegbeweeg
van die verkrampte idee dat Afrikaanse jeugboeke outomaties
oor weeskinders, die dood, sukkelende plase en egskeiding moet
gaan. Die druk is op die skrywers om verhale te skryf waarby
jongmense aanklank sal vind.
- Jy is aktief besig om kinders weer aan die lees te kry.
Wat is belangrik in die poging?
Wat belangrik is, is dat ons meer en meer besef dat kinders
wel lees, maar dat niemand werklik die moeite doen om boeke
op dieselfde manier te bemark as wat ander vermaaklikheidsvorme
doen nie. Ons Afrikaanse skrywers is nooit genoop om aktief
self 'n rol in die bemarking van boeke en lees te speel nie.
Dit het verander en daar is tientalle kinder- en jeugboekskrywers
wat hard werk om kinders opgewonde te maak oor lees. (Ek dink
veral aan Jaco Jacobs, Marianna Brandt, Piet Grobler, Tanja
Joubert en Philip de Vos.)
- As uitgewer is jy in die posisie om plaaslike werk met die
oorsese mark te vergelyk. Hoe lyk die prentjie?
Uitstekend. Ek was in 2003 en 2004 by die Frankfurtse Boekebeurs
en ek kan in alle eerlikheid sê dat ons boeke met die beste
in die wêreld vergelyk. Ons boeke lyk goed en tematies sluit
ons aan by internasionale tendense. Die enigste probleem is
dat daar steeds te min Afrikaanse boeke gepubliseer word, veral
op die gebied van kinder- en jeuglektuur. Die feit dat ons te
min boeke vir jongmense het, speel ook 'n rol in die "onbereidwilligheid"
van kinders om te lees. Daar is te min boeke wat 'n lesende
Afrikaanse jongmens tussen 9 en 16 aan die lees gaan hou.
- Jy deel jou lewe met 'n medeskrywer, die digter Daniel Hugo.
Hoe werk julle skryfsels en skryfmetodes op mekaar in? En kritiek
op elkander se werk?
Dit werk wonderlik vir my. Daniel staan bekend as iemand wat
onselfsugtig leiding en hulp aan veral ontluikende skrywers
en digters gee. Hy het 25 jaar se ondervinding as keurder, skrywer,
vertaler, redigeerder en resensent. Hy het 'n magdom kennis
en ondervinding waaruit ek natuurlik na hartelus kan put! Hy
gee my die ruimte om te skryf wanneer ek wil en ek verstaan
die ruimte wat hy nodig het om te kan dig of vertaal.
Ons lees altyd mekaar se werk voor publikasie. Die feit dat
ons belangstel in verskillende genres, beteken dat ons albei
met vars perspektiewe na mekaar se werk kan kyk en kommentaar
kan lewer. Maar natuurlik bly kritiek nie iets wat 'n skrywer
graag wil hoor nie! En ja, daar is soms oorverdowende stiltes
ná 'n terugvoersessie. Ons weet egter dat die kritiek wat ons
op mekaar se werk het, sonder 'n verskuilde agenda is en dis
selde dat ons nie mekaar se kommentaar en voorstelle inwerk
nie.
- Ek het al 'n paar besonder goeie kortverhale van jou onder
oë gehad. Gaan jy een of ander tyd oor die genre-tou trap?
Miskien later, maar beslis nie nou nie. Ek werk verskriklik
lekker in die kinder- en jeugboekwêreld en daar is nog so baie
wat binne die veld gedoen kan word. Ek dink daar is 'n groot
behoefte aan "crossover" boeke vir tieners - boeke wat deur
tieners geniet word, maar wat eintlik 'n breër mark ook het.
Ons jeugboeke is steeds te jonk. Verder kort ons ook nog 'n
klomp reekse vir jonger lesers. Kinder- en jeugletterkunde staan
in sy babaskoene. Die veld lê oop en die uitdagings is volop.
|
|
<< Back to the main chain
<<
LitNet: 06 Mei 2005
Have your say! Send your feedback to webvoet@litnet.co.za.
boontoe / to the top
|
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf.
|