|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LitNet is n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf. |
|
|
|
The ABSA/LitNet
Chain Interview
|
|
Die Ketting
|
|
Daniel Hugo is 'n spesialis-omroeper by RSG. Hy is op 26
Februarie 1955 op Stellenbosch gebore. Hy ontvang sy skoolopleiding
in Windhoek en behaal die graad BA Honneurs (Afrikaans en Nederlands)
aan die Universiteit van Stellenbosch. Op Stellenbosch was hy 'n
lid van DJ Opperman se "Letterkundige Laboratorium". In 1979 hou
hy 'n jaar lank skool in Windhoek en in dieselfde jaar verwerf hy
'n MA-graad van die Universiteit van Pretoria oor die poësie van
DJ Opperman. Vanaf 1980 tot 1988 is hy 'n lektor in die Afrikaanse
en Nederlandse letterkunde by die Universiteit van die Oranje-Vrystaat.
In 1983 studeer hy aan die Katholieke Universiteit Leuven in België.
In 1989 word 'n DLitt aan hom toegeken vir 'n proefskrif oor die
vernufpoësie in Afrikaans. Vanaf Oktober 1988 is hy verbonde aan
die SAUK in Kaapstad. Daniel Hugo is die skrywer van 'n hele aantal
digbundels - die jongste is Die Twaalfde Letter (2002). Hy
doen ook vertaalwerk uit Nederlands - onder meer Liefde, miskien
van Herman de Coninck en Die aanslag van Harry Mulisch.
Hy is al deur die ATKV, SAUK en Suid-Afrikaanse Akademie vir Wetenskap
en Kuns bekroon vir sy hoorbeelde oor Afrikaanse skrywers. In 2004
is hy aangewys as Boekjoernalis van die Jaar. Hy is getroud met
Carina Diedericks-Hugo, 'n skrywer van jeugboeke. |
|
Herman Wasserman is the author of the short story collections
Verdwaal and Aan die ander kant van die stad. He
has also published several stories in collection volumes like Vonkfiksie
and Uit die kontreie vandaan. He is the co-editor (together
with Sean Jacobs) of the academic essay collection Shifting Selves:
Postapartheid Essays on Media, Culture and Identity. He was born
in Port Elizabeth on 29th July 1969 and matriculated at Durbanville
High School in 1987. He studied literature and journalism at the University
of Stellenbosch and obtained the BHons Joern, MA and DLitt degrees.
He worked as an art columnist and book editor for Die Burger,
and has been a senior lecturer in the Department of Journalism at
the University of Stellenbosch since 2002. |
|
Daniel Hugo gesels met Herman Wasserman
Klik hier en wen 12 maande af op jou huislening!
|
- Jy het twee kortverhaalbundels die lig laat sien. Sluit
jy doelbewus by buitelandse modelle aan of skryf jy oorwegend
binne die Afrikaanse tradisie?
Ek dink ek skryf oorwegend binne die Afrikaanse tradisie. Ek
lees wel graag kortverhale van buitelandse skrywers, maar ek
wil tog ook 'n gesprek aanknoop met Afrikaanse skrywers. In
my vorige bundel, Aan die ander kant van die stad, het
ek byvoorbeeld probeer om aanknoping te vind by motiewe en temas
uit die plaastradisie in die Afrikaanse letterkunde.
- In jou professionele loopbaan beweeg jy tussen twee pole:
die praktiese joernalistiek en die akademie. Wat is die voordele/gevare
daarvan vir jou kreatiewe skryfwerk?
Die voordele van die joernalistiek vir kreatiewe skryfwerk
is dat dit jou woordekonomie leer. Dit maak jou ook sensitief
vir die kern van 'n storie, leer jou om te fokus op die essensie.
Die nadeel daarvan is dat dit jou oorhaastig kan maak, dat dit
vir jou juis net belangrik raak om die storie vertel te kry.
Dan is daar 'n gevaar dat jy taal as 'n middel tot 'n doel kan
sien en nie fyn genoeg na die tekstuur daarvan oplet nie.
Wat die akademie betref - die voordeel daarvan vir literêre
skryfwerk is dalk dat dit jou in kontak bring met interessante
strominge, idees, en dat dit jou voortdurend uitdaag om op nuwe
maniere te dink. Die nadeel is dat dit 'n mens soms verstrik
raak in 'n analitiese modaliteit (is dit nou weer jou regter-
of linkerbrein?) en jou kreatiwiteit afstomp. En natuurlik dat
die druk (en die plesier daarvan) om navorsing te doen en akademies
te publiseer, jou tyd in beslag neem. Dis baie moeilik om tyd
vir skryf in te ruim tussen al die eise wat 'n akademiese loopbaan
aan jou stel.
- Jy werk byna daagliks met Afrikaanse en Engelse studente
by die Universiteit van Stellenbosch. Hoe lyk hulle taalvaardigheid
en skryfvermoë?
Ons is gelukkig om met 'n klein groepie gekeurde studente te
werk, en taalvaardigheid en skryfvermoë is van die kriteria
in die keuringsproses. Deel van die opleiding wat ons bied,
is gerig op die slyp van joernalistieke skryfvaardighede. Ek
was ook al betrokke by kreatiewe skryfkursusse (van die US se
Departement Afrikaans en Nederlands, en tans op LitNet as inwonende
skrywer), en ek is nog nie seker of ek die vraag kan beantwoord
of 'n mens iemand kan leer skryf nie. 'n Mens moet dikwels eers
iemand leer lees - wyd, met aandag, krities. Goeie skrywers
moet eers goeie lesers wees. Dan is daar mos daardie bekende
aanhaling van die Amerikaanse skrywer Flanery O'Connor wat gevra
is of universiteitskursusse nie skrywers versmoor nie. Haar
antwoord was dat dit ongelukkig nie genoeg van hulle versmoor
nie. Sy het gemeen baie topverkopers kon verhoed gewees het
deur 'n goeie onderwyser.
- Dit lyk asof Afrikaanse skrywers deesdae eerder die verlede
ontgin as die hede. Dink jy dat skrywers meer aktueel-joernalisties
ingestel behoort te wees?
Ek sal nie graag wil voorskryf aan skrywers dat hulle die een
of ander ingesteldheid ten opsigte van die aktualiteit behoort
te hê nie. Daar is ook al gesê dat die aanbreek van 'n demokratiese
bestel in Suid-Afrika skrywers weer bevry het om "gewone" stories
te vertel wat los staan van die politiek. Ek kan my egter moeilik
indink dat 'n mens in Suid-Afrika selfs oor die intiems persoonlike
kan skryf sonder om op een of ander manier geraak te word deur
die politiek. Maar dis wat die feministe ook mos al lankal gesê
het - "the personal is political". Ek dink wel 'n skrywer moet
'n gewete hê, maar dit beteken nie noodwendig 'n fokus op die
alledaagse of die hede nie. Boonop moet 'n skrywer darem ook
iets uit die aktualiteit kan haal wat van die vertelling meer
maak as net 'n joernalistieke verslag.
- Droom jy net van die Groot Afrikaanse Roman of werk jy reeds
daaraan?
In hierdie stadium voel ek my tuis in die kortvorm. Ons weet
mos grootte tel nie regtig nie. |
|
Klik hier en wen 12 maande af op jou huislening!
<< Back to the main chain
<<
LitNet: 26 Mei 2005
Have your say! Send your feedback to webvoet@litnet.co.za.
boontoe / to the top
|
© Kopiereg in die ontwerp en inhoud van hierdie webruimte behoort aan LitNet, uitgesluit die kopiereg in bydraes wat berus by die outeurs wat sodanige bydraes verskaf. LitNet streef na die plasing van oorspronklike materiaal en na die oop en onbeperkte uitruil van idees en menings. Die menings van bydraers tot hierdie werftuiste is dus hul eie en weerspieël nie noodwendig die mening van die redaksie en bestuur van LitNet nie. LitNet kan ongelukkig ook nie waarborg dat hierdie diens ononderbroke of foutloos sal wees nie en gebruikers wat steun op inligting wat hier verskaf word, doen dit op hul eie risiko. Media24, M-Web, Ligitprops 3042 BK en die bestuur en redaksie van LitNet aanvaar derhalwe geen aanspreeklikheid vir enige regstreekse of onregstreekse verlies of skade wat uit sodanige bydraes of die verskaffing van hierdie diens spruit nie. LitNet is ’n onafhanklike joernaal op die Internet, en word as gesamentlike onderneming deur Ligitprops 3042 BK en Media24 bedryf.
|